.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئوفيان: ائتلاف 2+1 فراگير نيست

جامعتين از ائتلاف فراگير استقبال خواهند کرد نه از ائتلاف جزيره اي.

ابوالقاسم رئوفيان ،دبير کل حزب ايران زمين در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري آريا درباره ائتلاف سه جانبه ولايتي،حداد عادل و قاليباف،گفت:تلاش در جهت ائتلاف اصولگرايان بايد فراگير باشد اما اينکه نتيجه ائتلاف ها جزيره اي باشد و به نوعي چندين نامزد با تابلوي اصولگرايي وارد عرصه رقابت شوند از توجيه عقلاني و پشتوانه منطقي برخوردار نيست.

وي افزود:بنده نفس اين نشست را تمجيد مي کنم اما نمي توان اين ائتلاف را فراگير ناميد بلکه اين ائتلاف بخشي است که موجب مي شود در اردوگاه بزرگ اصولگرايي چندين پايگاه  با فرمانداري خاص خود   ايجاد شود اما اگر يک ائتلاف فراگير شکل بگيرد اصولگرايان يک پايگاه خواهند داشت.
رئوفيان خاطرنشان کرد:شعار تشکيل دولت فراگير مي تواند از طريق ائتلاف فراگير بين اصولگرايان به نتيجه برسد . ما در انتخابات رياست جمهوري يازدهم به چنين دولتي نياز داريم تا به وحدت بيشتري در جامعه برسيم.

اين فعال سياسي تصريح کرد:ائتلاف سه جانبه حداد عادل،قاليباف و ولايتي انتخابات را از حالت سه قطبي خارج مي کند زيرا بخش هاي ديگري از بين اصولگرايان هر کدام يک نامزد معرفي خواهند کرد دولت بخش ديگري از اصولگرايان محسوب مي شود و اصلاح طلبان قطب ديگر انتخابات خواهند بود در حالي که به مصلحت نيست انتخابات از حالت سه قطبي خارج مي شود.

وي ادامه داد:البته قابل قبول نيست که قاليباف و ولايتي طرح حداد را پذيرفته باشند زيرا مدامي که اين دو نفر نظر و تصميم خودشان را در پذيرش جنين ائتلافي اعلام نکرده باشند نمي توان چنين چيزي را پذيرفت در واقع قرار نيست مسائل مطرح شده در اين ديدار مورد پذيرش ولايتي و قاليباف قرار گرفته باشد.

دبير کل حزب ايران زمين با اشاره به ديدار حداد عادل با آيت الله مهدوي کني گفت:اين ديدار نشان مي دهد که اين جمع مي خواهند به يک کانديدا از ميان خودشان برسند و خواهان نظر جامعه روحانيت مبارز در اين خصوص هستند البته اين اقدام به اين معنا نيست که اين مدل مورد پذيرش جامعه روحانيت قرار گرفته باشد و يکي از اين سه نفر براي کانديداتوري انتخاب شوند در واقع جامعتين از ائتلاف فراگير استقبال خواهند کرد نه از ائتلاف جزيره اي.

وي اظهار داشت:حداد عادل يک چهره فرهنگي است که در عرصه آموزش و فرهنگ فرد شناخته شده اي در جامعه است اما به عنوان يک رجل سياسي از پشتوانه اجتماعي برخوردار نيست و آراء لازم براي انتخابات رياست جمهوري به دست نخواهد آورد .

رئوفيان تاکيد کرد:از ائتلاف 2+1که از سوي حداد عادل مطرح شده مشخص است منظور حداد از يک خودش است و قاليباف و ولايتي 2هستند اما اين سوال بزرگ در ذهن ايجاد مي شود چرا حداد که از ابتدا از حاميان جدي دولت بوده و حتي برخي از اشتباهات دولت را توجيه مي کرده امروز با قاليباف که از منتقدين جدي دولت بوده و انتقادهاي به جا و درستي هم از دولت داسته يکي شوند و به ائتلاف بينديشند يا آقاي ولايتي که از اصولگرايان معتدل  است و همواره بر اساس عقلانيت و خرد سياسي حرکت مي کرده حالا با حداد يکي شود در واقع اگر  قاليباف و ولايتي به لاريجاني يا محسن رضايي  نزديک مي شدند اين سوال پيش نمي آمد اما اکنون سوال بزرگي در افکار عمومي پديدآمده است که چرا اين ائتلاف صورت گرفته است از اين رو بنده معتقدم نمي توان چنين ائتلافي را تا زماني که دو نفر ديگر بر آن صحه نگذاشته اند پذيرفت زيرا بنده معتقدم اين دو نفر با حداد عادل قابل جمع نيستند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.428 seconds.